I sleep with Superman.

Hey there you, har nu varit här i mer än två veckor, en tjugondel av tiden. Stod ute inatt igen och tittade upp mot himlen, ingenting, återkommer på lördagmorgon. Min marinbiologolärare kallade fram mig idag och sa att hon skulle välja en elev i klassen som skulle få erbjudandet att gå upp i Honor Class of Marine Biology och att hon hade valt mig. Tyvärr krockar det med min journalistik-yearbook-class som jag tycker väldigt mycket om, så jag kommer fortsätta läsa den vanliga klassen, vilket hon förstod, men var ändå lite kul att få frågan.

Allt känns fortfarande väldigt overkligt, men jag älskar Florida! Många är väldigt nyfikna och varje dag har nya ansikten dykt upp och ställt en massa roliga frågor. Har vi datorer? Har vi mobiltelefoner? Har vi McDonalds? Vet jag vad pizza är? Kan jag verkligen prata svenska? Idag bad Brittney mig prata svenska, easy tänkte jag, men när jag skulle uttala orden kom de ut huller om buller... Jag har bara varit här i två veckor, så nej jag har inte glömt språket, mitt huvud har bara börjat vänja sig vid att inte prata det. Min spanskakurs kräver väldigt mycket, jag har flyttat upp en kurs över min nivå, sedan att först hänga med i alla engelska språkregler och sedan översätta det till spanska. Mycket krockar, men det är en väldigt bra utmaning, though! Vi hade en lång haj-diskusion idag och det skrämmande är att de flesta känner någon som har blivit biten av en haj i närheten av oss. Våra stränder har under vintertid en tendens att befolkas av fenfiskar med stora tänder. Och på tal om havet så ska jag snart åka över en helg till grannstaden Jupiter där Konrad ska lära mig kitesurfa, exciting! 

Kori & Jackie hämtade mig vid sex-tiden, mötte upp Michelle i Stuart Downtown och åt världens godaste glass på Kiwies Ice Cream, mummselimumma! Vi spenderade större delen av kvällen i hamnen och fick sedan för oss att ta bilen till West Palm Target för sen kvällsshopping! Jag hittade One Tree Hill 6 (!!!) och Sömnlös i Seattle & Top Gun, två amerikanska klassiker, inte för att jag har så mycket tid till övers, men filmer kan man aldrig se för många utav!



Nu ska jag plugga det sista, har tre test imorgon och behöver plugga marinbiologi! Som ni ser så sover jag med Superman, så oroa er inte för att jag ska bli uppäten av en haj, tack L! ♥

Love,
Louise


Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst kan du länka! Det gör jag med! kram

2009-08-28 @ 05:29:41
URL: http://americhanna.blogg.se/
Postat av: Michael Malmborg

Sounds like you have got your hands full over the weekend.



Good luck with yor test!



Love you,

Micke, Carina, Alicia and Philip

2009-08-28 @ 11:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0