Full fart trettiofemton timmar om dygnet.

Är nyligen hemkommer ifrån Kori, sleepover med Pizza från Ana's, amerikanska klassiska hyrfilmer som inkluderade "Ferris Bueller's day off", filosiferande om livet långt in på morgontimmarna, morgonbio i höstluften (Where wild things are, mysig!) och en mysig frukost i solen på sena eftermiddagen.  Dessa två dagar har varit riktigt höstiga och temperaturen har bara legat på tjugo grader, Floridanerna burrar in sig i halsduk, mössa och jacka... Vill påpeka att det var en rolig syn ute vid vår pool igår när jag låg och solade i bikini och Debbie satt inmyst i tjock hoodtröja. Haha, men för dem är detta kallt och de älskar det. På onsdag får vi tillbaka värmen på 30-35 grader, jag längtar!
Igårkväll innan Kori hämtade mig hittade jag denna lilla rackare precis utanför dörren, jag som alltid har haft en löjlig rädsla för ormar höll precis på att trampa på den och istället för att springa in och aldrig mer gå ut, tog det bara två sekunder innan jag var tillbaka med kameran i handen. Men då detta är en utav de mest giftiga ormarna, Coral snake, så ville tyfdligen inte Debbie ha in den i huset och jag fick inte öppna den dörren mer den kvällen. Vi kom in på ormämnet och jag berätta för dem att Koris familj hade haft en pyton på altanen, Debbie bara mm:ade och jag påpekade att det var en P-Y-T-O-N. Men hon skrattade och sa "ja, men det är inte farliga, de bara kramar dig till döds". Hehe, ja men då så?! Hon är så söt! Och jag säger inte att jag har blivit av med min ormrädsla, alla sladdar har för mina ögon varit ormar sedan igår(!).

Jag har precis haft ett jättelångt samtal med Konrad. Deb & Dan ska åka en vecka till North Carolina och köpa mountain house om två veckor, men då jag har skolan så kanske jag stannar hemma och ska istället då bo hos hans familj, hans fru och två döttrar Freja & Kajsa, i Jupiter. ♥

Mamma, jag har blivit superwomen på att tvätta. Tro det eller ej, jag hoppas du känner stor stolthet. Nåde dig om du vänder detta till din fördel när jag kommer hem. Och förövrigt så vann Gatorns footballsmatchen igår och Steelers footballsmatchen idag, alla är nöjda och glada i mitt hus. You gotta love America!

Nu har jag en så helt otroligt rolig vecka framför mig! :)
Love,
Louise

Kommentarer
Postat av: emma

håller med dig helt!

ja det tycker jag absolut, har du msn?

ha det bra :)

2009-10-19 @ 04:36:53
URL: http://ekhr.blogg.se/
Postat av: Carina

Bra att vet om dina tvättkunskaper, din uppgift när du anländer till Sverige blir just TVÄTTMASKINEN.

Din lilla kompis vill man verkligen inte kela med, var försiktig för dessa slingrande kryp.

Kram mamma

2009-10-19 @ 19:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0