The sunny state that I love.

God morgon allihopa! Jag berättade förra veckan att det blivit kallt, det höll i två dagar, nu är den omänskliga, underbara värmen tillbaka. Dock är luftfuktigheten inte lika hög, vilket är superskönt. Alla våra altandörrar står öppna under hela dygnet och julstämningen har hittat min kropp, jag älskar December, som nästan är här! Var med Nikki & Misch till Victoria's Secret i veckan och fick total julhysteri, alla mysiga plagg som bara lockar med "vintern". Mums! 

I måndags följde jag med Dan till ett s.k. "sopkök" där han hjälper till var tredje vecka genom kyrkan. Precis som i "Jakten på lycka" har ett antal människor som har det mindre bra ställt till statusen hemlös möjligheten att få äta sig mätt. Två hundra människor, äldre par till stora familjer samlades i en stor lokal och vi var runt trettio personer som hjälpte till att laga mat, servera och diska. Allt finanseriat av kyrkans medlemmar. Jag tycker om det med Amerikanarna, alla dessa välgörenhetsprojekt överallt. Det var extremt lärorikt att få se ögonen på barn verkligen suktas efter maten som de väntade bli serverade, man behöver se sådana kontraster.

I tisdagsnatt hämtade Misch mig, vi laddade upp med lite mumsig nödproviant från Publix och efter ett par timmars sömn begav vi oss omänskligt tidigt mot Miami. Misch pappa är från Norge och hon tycker det är så himla kul att jag kan förstå och prata med honom helt utan vidare. Efter Miami styrde vi ner mot The Keys, Floridas sydspets, med resten av killgänget från marinklasserna över oss. Lämnade väskorna på hotellrummet och åkte till Islamoradas Dolphin Research Center och njöt av dagen med världens vackraste djur. Kvällen spenderades med gänget på en brygga vid solnedgången och där vi lagade stor middag till lågor av strandelden. Tidig gryning, självklar Starbucks-frukost och så var det dykdags. Äntligen! Två långa dyk utanför Key Largo, underbart sikte och rev. Detta är en plats som jag kan tänka mig bo på under en tid av mitt liv. Skriver upp det på listan -check!

Idag var det Internationella Drogdagen, en stor kampanj mot drogor då det tyvärr är ett huge problem här, inte minst i min skola där ungdommarna har mycket pengar! Droger är löjligt låttåtkomligt och förvånandsvärt nog ser man inget påtagligt farligt i att använda det, sorgligt nog. En stor Halloweenplay med sketcher där de blandade jigsaw och scream m.fl. kända "rysare" och en enormt stor nypa ironi sattes upp och vi drog stor summa pengar som, även här, går till välgörenhet. Mina skoldagar flyger förbi i en skrämmande fart, kanske för att jag nu känner alla i mina fyra samtliga klasser och att vi alla har otroligt roligt tillsammans. Men fortfarande efter nästan tre månader så innehåller varje vecka minst en lång frågestund om allt mellan himmel och jord. Jag vill inte påstå att alla amerikanare är oallmänbildade, men av den naturliga anledningen att de har alla sorters landskap så prioriterar man hellre att resa inom landet än utanför. Och i och med att man då inte ser mer än sitt lands gränser, tänk då på att landet i princip är lika stort som vårt Europa, så antar man hur andra lever och hur andra saker ser ut utanför USA. Många ser världen på detta vis och prioriterar inte riktigt att verkligen upptäcka hur det ser ut utanför, de anser sig inte behöva det, men många är även oerhört allmänbildade och intellektuella. Och alla är, på ett eller annat sätt, oerhört intressanta som människor! Jag tycker oehöert mycket om USAs mentalitet, alla pratar med alla, hela tiden. Nu har i alla fall halva terminen gått, HALVA TERMINEN!

Ikväll tog jag en riktigt myskväll med Deb & Dan, känns som om jag aldrig är hemma, men det är väl så det ska vara - fånga varje dygns timma. Så jag lagade Flygande Jacob, klyftpotatis och pannakotta åt oss, mycket uppskattat! Och som vanligt så har vi inte långt ifrån skrattet när vi äter middag då vi alltid kommer på en massa udda ämnen. Vi toppade kvällen med en bra film. Imorgon blir det Roadtrip till Miami & Fort Lauderdale med tjejerna där vi ska göra det tjejer gör bäst! I am so excited! Så nu ska jag försöka fånga ett par timmars förlorad sömn - men innan dess lite Playa del Sol hihi!

DESSUTOM GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA ANGELICA! ♥



Lots and lots of love,
Louise

Kommentarer
Postat av: ANGELICCA

TACK BABE ! :) <3 Bästa du! Du är så vacker på alla bilder. Love you

2009-10-25 @ 11:48:07
Postat av: Johanna

Åhh vad härligt du verkar ha det:D Vad avundsjuk jag är på dykningen då! Vill oxå. Var det häftigt?:)



Ta hand om dig tjejen>3



Love you so much<3

2009-10-25 @ 12:54:34
Postat av: Anna

Underbart roligt att läsa din blogg. Du gör en ju inte liite avundsjuk eller såå!



Den är iaf väldigt inspirerande och ger en en väldigt rolig och intressant bild av amerikaner ;P



Får ses när du kommer hem - det var åår och dar sen!!! :)



Kram Anna T

2009-10-26 @ 12:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0