But I swear in the days still left, We will walk in fields of gold.

Imorgon om en vecka sitter jag på flyget till Palm Beach. Jag kan inte få in i mitt huvud att jag är en vecka ifrån mitt livs äventyr. Förnärvarnade är klockan 17.45 i Stuart, West Palm Beach, och temperaturen är 31,5°C. Lycka!  

För att komma in i det amerikanska livet till fullo så kommer jag att klippa av all kontakt med nästintill alla den första tiden. Mitt svenska mobilabonnemang kommer att vara pausat fr.o.m. nästa vecka på onsdag. Med andra ord kommer ni inte kunna nå mig på min svenska telefon överhuvudtaget tills dess att jag återvänder i juni. Under den första tiden kommer jag inte använda in min msn, ringa, skype, email eller facebook. Och "den första tiden" är för tillfället inte konkret tidsbestämt. Det kan ta veckor upp till månader tills dess att jag känner mig bekväm. Detta för att jag ska kunna stå med "bägge fötterna" i USA. Jag ber er därför ha tålamod. När jag känner mig redo och "amerikaniserad" får ni gärna överösa mig med mail och kanske ett och annat skype-samtal. Återkommer med min skype-adress under året. Och har ni några frågor är det bara att skicka ett mail/kommentera. @ [email protected] !

Jag kommer under hela året blogga om mitt äventyr och så småningom bombardera Facebook med bilder. Så fortsätt läsa och kommentera mer än gärna mina inlägg med en hälsning! 

Dessutom är ni mer än välkomna att skicka ett brev eller en kanin på posten. Skriv er mail i kommentarfältet så får ni adressen!


Väskan står nu vidöppen i mitt rum, mina FRIENDS-boxar har åkt ner och sverige-flaggan ligger i sitt hörn så prydligt. Jag förnekar att jag verkligen ska åka, skrattar och skämtar bort det. Som jag alltid gör när något blir allvarligt. Men jag börjar bli medveten om verkligheten nu när kvällarna är räknade. Imorgon är det fika med Cassandra & Elise. Sedan hem till kära farmor och farfar. Därefter middag & poolvolleyboll hos pappa, Marie och Simon med Filla, Alicia & Gustav. Och när kvällstimmarna börjar dra fram stjärntäcket över oss så kommer Sofie och David hem för att sova över! Torsdagen ska spenderas med Kim och på kvällen kommer Familjen Sofie Wernerson hem på middag.



You can tell the sun in his jealous sky
Love

Kommentarer
Postat av: jeykey

För du är ju online så mycket på msn eller hur? ;)

föresten åker du på samma datum jag fyller 18 :P

ha ett trevligt äventyr och se upp för hajar ;)

jag är inte alls avis....

2009-08-05 @ 03:02:58
Postat av: Frida

Smart drag =) det var bl.a. det misstaget jag gjorde i början, hade fööör mycket kontakt. När jag insåg att jag var tvungen att klippa av lite av kontakten, det var då jag började trivas =)



Lycka till nu! Kram Frida

2009-08-07 @ 11:43:46
URL: http://fridalouise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0