First day of High School.

Floder av ungdomar sprang runt i skolans alla korridorer när klockan ringde första gången. Det är obeskrivbart hur stor min skola är, enormously... Man får fem minuter på sig till nästa class och är man inte i tid, ja då är dörren låst. Mina dagar är uppdelade i fyra block (lektioner), samma tid - varje dag. Mitt första block var spanska, inte nog med att det är lite... utmanande att kunna den svenska motsvarigheten till det engelska ordet som man översätter till spanska, min clsss var full så jag blev uppflyttad en nivå. Läraren verkar lite smått galen, men bra. Mitt andra block är marinbilogi, vilket ska bli kul. Läraren Mrs. Karp är en vän till familjen och verkar underhållande. Om några veckor ska hela marin biology-klassen till The Keys (underbart vacker kust med korallrev i södra Florida) för snorkling i ett dygn. Intressant. Därefter var det lunch och rush till kafeterian, där alla bord fylldes upp med diverse grupperingar av sterieotyper - precis som i high school-filmerna. Jag träffade Morgan, en gullig tjej och dotter till nära vänner till min host-familj och åt lunch med hennes gäng.

Mitt tredje block var Yearbook. Underbart skön lärare. Hon bad alla nya elever för i år komma fram i ett led, vi var sex nya,  en efter en fick vi berätta namn, klass och intresse, därefter fick resten av klassen ställa frågor. Jag var sist och frågorna öste ur resterande personers munnar. Pratar ni latin i Schweiz? Hur känns det att ha kungadömme? Varför valde du USA? Kan du prata svenska? Jag drar ett par ord på svenska. Allas munnar var nere i marken, vartefter ett sammställt "woooooow" ekade igenom rummet. Därefter ställer Richie, den enda killen i klassen (mycket, mycket, mycket speciell -men underhållande) frågan : Har du någon kille? Så att jag kan förbereda mig på om han kommer stryka omkring här inne och distrahera dig? Min lärare fick avbryta det som från början var en kort presentation men som övergått till att bli en rejäl frågestund. Jag träffade ett stort gäng rara tjejer vid namn Cori, Michelle, Jaqueline, Nicki, Megan m.fl. som jag inte kommer ihåg, alla dessa namn gör mig tokig. Vi kom fram till att vi hade en väldigt lik musiksmak och interssen. Michelle visade sig  vara halvnorsk och ska nästa år går på universitet i Oslo en termin, endast för att få behålla sitt medborgarskap. Hon och Nicki visste precis vem Prins Carl Philip är, då de tycker han är den mest attraherande varelse på denna jord och har gjort en specifik plan på hur de ska röja hans Emma och kidnappa honom. Nicki är galen i Sverige, jag trodde knappt att de skulle kunna peka ut landstycket på en Europa-karta. Yearbook-klassen är underbar och i mars ska alla seniors och juniors i klassen flyga till New York för fem dagar. Hur nice låter inte det?! På mitt sista block (acting/drama) träffade jag Claudia och Molliann, sim- och volleybolltjejer, som är hur trevliga som helst! Slutsatsen av min första dag på high school är att det är precis som i filmerna, mycket folk, stora bilar (vilket jag har vant mig vid) och sterieotypernas grupperingar.

Nu väntar lite homework och käk, sedan dusch och Eclipe. Är helt slut!
Hoppas att ni alla därhemma mår bra, tänker på er. ♥

Love,
Louise

Kommentarer
Postat av: alicia

Du verkar ha det helt underbart:D älskar dig!<3

2009-08-24 @ 22:55:52
Postat av: Fanny-Maria

Sounds marvelous bebe, you're gonna make a splash in the biggest ocean. Love you<3

2009-08-25 @ 09:50:46
URL: http://fannymariaander.blogspot.com
Postat av: Linnéa Andersson

Min haka ramlar snart av mig Louise, ett till inlägg med lika storslaget innehåll och den har försvunnit från mitt ansikte! :) ännu en gång, jag är SJUKT GLAD för din skull baby! Tänkte även passa på att Gratta dig på namnsdagen idag, då det är Louise!(vi har fått loggböckerna (; ) JAG ÄLSKAR DIG ! <3

2009-08-25 @ 12:11:48
Postat av: Michael Malmborg

We are so glad to hear that all is still going well.



Keep up your good work!



We will keep in touch by e-mail as often as you want.



Love you,

Micke, Carina, Alicia och Philip

2009-08-25 @ 12:53:39
Postat av: Frida

Vad härligt det låter! Och Grattis på namnsdagen! Ni verkar ha fått det kanon både du och Jessica. Vilken tur! :D

2009-08-25 @ 15:45:04
URL: http://addox.blogg.se/
Postat av: Martin Polivka & C.O.

Hej Louise ! :)

Vi är så glada att allt går så bra för dig.

Du skriver så fint i din blogg så det är alltid spännande att läsa det äventyr som du upplever varje dag :)

Graaaaaaaattis på namnsdagen önskar Martin, Anna, Kamil. Kraaaaaaaaaam



P.S. Vi saknar dig ! :'( D.S.

2009-08-25 @ 17:21:04
Postat av: gullan

Att läsa om hur fantastiskt underbart du verkar ha det skapar ett stort leende på mina läppar varje gång jag tittar in här. Jag är så glad för din skull hjärtat! Och grattis på namnsdagen (precis som Linnea nämnde så är loggböckerna här igen ;))massa kärlek <3

2009-08-25 @ 19:14:28
Postat av: Johanna

Åhh vad roligt! Är såå glad för din skull:) Ha det underbart.



Älskar dig mest<3

2009-08-25 @ 21:14:47
Postat av: Johanna

Åhh vad roligt. Är såå himla glad för din skull:)

Ha det bäst!



Älskar dig mest<3

2009-08-25 @ 21:16:54
Postat av: Anna

Åhh, vad härligt det är att läsa om dina dagar! Du verkar ha det underbart :D

2009-09-07 @ 15:31:30
URL: http://annafilippa.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0