Hey you, Mr. Brightside!

God kväll för svenska befolkningen, jag hoppas att ni har haft en helt underbar dag! Klockan 01.30 inatt stod jag utanför vårt hus och svettades. Emma, vår labrador, jagade en amadillo och jag stod i Sofies stora Championtröja med ansiktet upp mot himlen. Inatt ska jag ut igen, imorgon berättar jag vad som hände!

Vi är fem seniors från mitt villaområde Coral Lakes, som går på MC High. Zac, Hunter, Seagan, jag & någon mer kille jag inte hunnit träffa än. Så jag har skjuts varje morgon, vilket är grejt! I början av första klassen avlägger alla ed till den amerikanska flaggan, man hinner inte knäppa med fingrarna innan hela klassrummet står rakt uppställda med högra handen på vänstra bröstet och rabblar de patriotiska orden. Jag gillar det, jag vill också känner den patriotiska värmen till mitt hemland. :) Och när jag igår berättade att vi sannerligen har konkreta grupperingar - och då menar jag konkreta- av sterieotyper - så menade jag det! Alla har sina platser i skolans alla vråer och tillhåll. Vi har the hip hop-gang, surfarna, cheerleader-tjejerna, de preppy, rednex, geeks, cowboys (japp, då vi har väldigt många rancher i närheten finns det en liten minioritet av uppklädda herrar med boots, åtsittande jeans, obligatorisk rutig skorta och brett skärp. Dresscoden, våra klädregler, ger de inte längre tillåtelse att bära hatt...), vi har de lite mer emotionella, musikerna,, fotbollskillarna, osv. Jättefascinerande, jag älskar det med USA, alla kör verkligen sin grej! Jag älskar att studera människor! På Marine Biology-blocket sitter jag bredvid en riktig basketkille, Cody, som har sin obligatoriska sportdryck med sig och som verkar se Mr Jordan som sin gud, han är underhållande. Jag träffade där idag två tjejer vid namn Emily & Sarah, det gör klassen lite roligare. Min Yearbook (journalistik) klass är helskön, Michelles, vars pappa är norsk, mamma tycker det är jättekul att jag har börjat i hennes klass och ska fixa en middag för oss tjejer med nordisk mat. Kori, Nicki, Jacki, Tara & jag var överförtjusta i idéen men Michelle stödande och röstade tydligt på deras favorit japanska restaurang. Hehe. Football-säsongen börjar med game på fredag och då ska vi alla tjejer dit, ska bli jättekul då alla är frälsta i skollagen och skol-spiriten är oslagbar! Väggarna är fyllda med "Go Tigers!"-plakat. De säger även att hela skolan i princip dyker upp på matcherna oavsätt grupptillhörighet, vilket också är roligt!

På lunchen äter de flesta en muffins eller i bästa fall en pizzaslize, Amerika behöver verkligen jobba på sin matkultur. Min kropp skulle strejka av att endast äta format socker, jag har med mig sallader och frukt - och det ska jag fortsätta med! Alla går även med miniformade små flaskor med bakteriedödande medel, här ska vi inte få svininfluensan inte! Och sist men inte minst så älskar jag min sista klass, acting/drama, då vi har en underbart tokig lärare och ja, jag älskar preforming överhuvudtaget. Nu ska jag käka, läsa lite marinbiologi och ge mig ut och springa.

Och såhär såg Louise ut idag.

Och såhär ser Louise ut i detta nu. S, tröjan! 

You're always on my mind, längtar efter er ♥
Love,
Louise.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst kan du länka! Det gör jag med! Hoppas att du har det jättebra:) kram

2009-08-27 @ 04:55:22
URL: http://americhanna.blogg.se/
Postat av: Michael Malmborg

People are always looking for new friends, even them with a different style - boys with cowboy hats and boots for an exampel. Every one has openings, and any one of those openings culd have your name om it. The problem is, you won´t have the chance to pick the very best opportunity unless you check them all out. Talk to every one, whether you know them or not. And yes, different things are fun and interesting.



Open your mind to other points of view, even when you do not agree.



Keep on figting!



Love you,

Micke, Carina, Alicia and Philip

2009-08-27 @ 10:06:29
Postat av: OEF

Hjärtat jag sover i din tshirt varje kväll. Och jag måste säga att min passar grymt bra på dig! ;) Jag saknar dig, längtar efter dig och tänker på dig. Det här äventyret passar så bra in på dig, det är sjukt allt vad du kommer att lära dig. You're just getting more and more fabulous! I love you, and I am here for you. Det spelar liksom ingen roll hur stort avståndet på kilomter det är! Det är bara så enkelt för mig. This love.

2009-08-28 @ 13:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0