Go Tigers!

Min tredje fredag i Staterna och jag kan nu konstatera att fredagen är veckans bäsa dag, oavsätt världsdestination. Tre av mina lärare är den kvinnliga versionen av Jim Carrey, jag överdriver inte, de är helgalna hela bunten - underbara! Och min fjärde är väldigt gullig, hon bryr sig något enormt om sina elever - ska bli superkul att få åka med den klassen till NY. Veckan sprang iväg så oerhört fort och jag hittar nu till samtliga av mina klassrum. Igårkväll hämtade Kori & Jackie upp mig för football game, vårt skollag, The Tigers, mötte Benjamins från grannstaden Jupiter. Debbie nämnde att Jupier är världens rikaste bostadsområde, bla Celine Dion (vars son går på Benjamins) och Tiger Woods bor där. Husen är sagolika! Jag nämnde i tidigare inlägg att de sa att alla skulle se matchen, alla såg matchen. Alla elever, lärare och föräldrar. The Gators är Floridas footballslag och här är alla tokiga i The Gators, så förhoppningsvis blir det en match med dem inom en snar framtid. Vi träffade även Jack Nicklaus, en av världens mest kända golfare vars barnbarn spelar i Benjamins, på läktaren. En väldigt trevlig man!

Stämningen var oslagbar, alla junior- and seniorkillar hade målade ansikten och magar i våra färger, gult & blått, vilka de flesta hade på sig. Pga blixtvarning, Florida är världens åskhuvudstaden med flest blixtnedslag, så sköts matchen fram en timma. Men när regnbågen bredde ut sig över oss dansade först cheerleaderlaget in och inspringandes kom truppen av footballplayers, vartefter skolbandet matcherade in i patriotisk takt. Tillsammans var de runt 150 stycken. Obeskrivlig känsla, allt är så mäktigt! Alla ställde upp för nationalsången och la händerna på hjärtat. Precis som Kori säger, det går inte riktigt att beskriva vad det är som är så bra med american football, det bara är galet bra. I pausen ställde alla upp sig för the tiger-pepp dance och dansade med. Vi vann med 20 - 14. Vi tog sedan bilarna till Wendy's och åt nattmat. Underbar kväll!

Kom precis hem till rymduppskjutningen från Kennedy Space Center i Cocoa beach, en bit ifrån oss. Stod ute på tomten med Debbie och såg hur rymdraket lyfte från marken och begav sig iväg. Väldigt kul att ha sett en rymdraket lyfta på riktigt. Hörde dessutom att Fuglesang var med.

Nu ska jag till Surfcenter och leta bikini och ikväll blir det bio med tjejerna.
Var väldigt skönt att få höra familjens röster idag, jag längtar efter er mina lagspelare! ♥

OCH NATURLIGTVIS VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS TILL MIN UNDERBARA JESSICA SOM FYLLER 18 IDAG!!!


American football, Tigers againsT Jupiter Benjamins.

Kori, Jackie, me & Michelle.

Kori, Hunter & Jackie.

Nightfood taste as good in America, Wendy's!

Jack Nicklaus.

Fuglesang är definitivt inte en man med fötterna på jorden

Love


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt du ser ut att ha det! Blir avundssjuk ;) Hoppas allt är superduperbra, vilket det också verkar vara! Puss och kram!

2009-08-29 @ 19:32:18
URL: http://www.picturethis.devote.se
Postat av: Anonym

Vill oxå plugga ett år på high school :D



men kanman komma vart som helst i hela usa? jag vill som du komma till florida i en stor high school! Får man välja sånt eller kanman komma mitt ute på landet med en skola med typ 150 elever? ^^ svara gärna i ett inlägg eller här =)

2009-08-29 @ 21:05:20
Postat av: Lydia

Hejhej! Visst, jag länkar dig med :)

2009-08-30 @ 02:32:27
URL: http://lydiar.blogg.se/
Postat av: Madde

Kikar in och önskar dig en riktigt bra söndag :)

2009-08-30 @ 11:31:39
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: clarajulia

Men åh ! Fy va coolt, det är något som jag skulle vilja göra!

2009-08-30 @ 13:24:00
URL: http://clarajulia.blogg.se/
Postat av: e

hoppas du har en bra söndag? (:

2009-08-30 @ 14:02:42
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta
Postat av: Linnéa

Ah, vilken fin blogg :)

Kramis

2009-08-30 @ 14:24:03
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Låter som att du trivs där borta :) Visst är det något speciellt med High School och all dess Spirit? Det går helt enkelt inte att beskriva vilken känsla det är att höra "The star spangled banner" på ett High School Football game. Helt fantastisk känsla eller hur? :) Måste upplevas!



Ha det toppen.

Kram Frida

2009-08-30 @ 18:42:30
URL: http://fridalouise.devote.se
Postat av: Ella

Gosh, jag vill oooooooockssssååååå åka till USA!!!! Fan vad avis jag blir!

2009-09-02 @ 17:56:24
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/
Postat av: Ella

Haha, men hoppas du har det bra :P

2009-09-02 @ 17:56:39
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0