It's love, and I'm bringing it home with me!

Jag har levt min sjätte dag i paradiset och det börjar äntligen slå mig att jag faktiskt ska bo här i tio månader. Känslorna är tillsammans med intrycken oändligt många och hela min kropp har bara ett enda stort uppdrag, att förstå verkligheten av vad som händer runt omkring den. Jag bor i en helt underbar familj, bestående av mamma Debbie som är en väldigt öppen och varmhjärtad kvinna, hon ser mig som sin riktiga dotter och kramar mig när jag behöver det! Dan är en extremt allmänbildad man som alltid lyssnar, han är väldigt förstående och vet vad som behövs sägas. Kristen är som min storasyster, hon tar sig tid att förklara allt och är väldigt nyfiken på allt som har med min bakgrund att göra. De tre är de mest kärleksfulla människorna man kan önska sig som värdfamilj. Kristen fortsätter plugga på ytterliggare ett collegeprogram om en vecka, då blir jag ensambarn igen. Vi bor i ett vackert hus i Coral Lakes, Stuart, precis utanför West Palm. Lagom stort men väldigt vackert byggt och här finns allt som behövs!

Jag har inte bara haft tur att få komma till en familj med stora hjärtan, de har även en enorm kunskap i en välmående livsstil. Debbie som jobbar som instruktör i yoga, pilates, aerobics mm och är personlig tränare har fått mig och Kristen att ligga i hårdträning, hon kör ett hårt morgonpass med olika komb. och har alltid kylskåpet laddat med en massa nyttigheter. Debbie, Dan & jag ska även börja kvällsspringa för vi har planer på att joina höstloppen som hålls varje helg i West Palm. Love it!

Min familj är väldigt religiösa av sig, vilket är intressant. De agerar genom sin tro "what you give is what you get return", de har inga konstiga saker för sig, utan är, som de flesta här, bara troende på en större makt som vakar över oss. Igår gick vi i kyrkan för första gången, en väldigt intressant upplevelse med rockgitarr, trummor och hela kitet. Inget  märkvärdigt utan snarare uppfriskande. Jag träffade en tjej som hette Kayla och som gärna ville att jag skulle komma och spela i skolans volleyball team i veckan, vi får se. Därefter kom en kille fram som presenterade sig som Sean och svensk, hans farföräldrar emigrerade till USA men flyttade tillbaka till Sverige och visade sig bo Linköping. Hur liten är inte världen? Även hans familj kom fram, tevliga som alla är, och pratade om deras senaste besök i Sverige. De bjöd även hem oss på julfest med glögg i December, mysigt!

Angående de två tropiska stormarna ser det inte så ljust ut, de går nu ut med stora orkanvarningar och folk börjar på allvar se över skyddsmöjligheterna. Jag håller er uppdaterade!

Imorse var Alex, min organisations-representant, här för ett månadsmöte. Han är en rolig man som ofta gapskrattar och sedan avbryter sig själv mitt i allt, för att sedan bli allvarlig igen. Därefter åkte vi in till Palm City för att göra en massa ärenden, adapter är inhandlad så nu finner jag även de tre sista bokstäverna på tangentbordet och ännu mer solkräm. Jag träffade även Stevie, den enda tjejen i vårt område som går på Martin County High och som jag antgaligen kommer åka med till skolan den första veckan, därefter har en av grannkillarna som heter Zac erbjudit sig, har dock inte träffat honom än. Jag har träffat så många nya människor att det är galet, The Mayers känner halva Florida i princip! Runt fem tog Kristen och jag bilen till Treasure Coast Plaza Mall för att fylla på min garderob. Vi spenderade ett par timmar på deras "lilla" mall och ska under veckans gång ta en heldag i West Palm Gardens som är enormt! Hollister har blivit en garderobsfavorit. Cali collegetröja, randig rugbytröja, två tubtoppar, två boyfriend-tanks, två boyfriend-shorts, två träningsshorts och två lite finare shorts inhandlades på garderobsidan. Jag hittade även en enorm bokaffär och tog med mig Eclipse, This Lullaby, The truth about forever och en dagboksliknande bok hem. Detta toppades med ett huge number av Elle. You got to be starting in something, som Dan sa och påminde om att ta med mig stora plånboken till West PalmKristens bäsat vän Kailey har spenderat kvällen med oss och tillsammans har vi alla sett Blue Crush älskar den filmen!

Nu sitter jag och lyssnar på John Mayer kärleksfulla ord, samtidigt som han drar fingrarna på sina gitarrsträngar och funderar på om jag ska ge mig in i Bella & Edwards värld igen.


Love the American shopping.

Kitesurfer on our beach.

The Mayers at Kristen's graduation, Santa Fe.

On our way to the mall this afternoon.

From Florida with Love. ♥
Miss you guys!

Louise Larsson
5150 South East
Sterling Circle
34 997 Stuart, Florida
USA
Skicka gärna ett par ord av kärlek, det uppskattas!

Love.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Så himla underbart allt låter, det glädjer mig verkligen att höra att allt är så bra (: Jag är sååå glad för din skull hjärtat. Jag älskar dig <3

2009-08-18 @ 09:17:54
Postat av: Angelica

Oh, en bild på vår vackra florida-tjej. Jag är stolt över dig :) <3

2009-08-18 @ 10:22:00
Postat av: Michael Malmborg

It's amazing how everything seems to fall into place.



Love you!

Micke, Carina, Alicia and Philip

2009-08-18 @ 11:25:26
Postat av: Mary

Jag kan fortfarande inte släppa att dom heter Dan & Debbie! Det måste typ vara "your destiny" att du hamnade där! Sen att de ser ut som OC gör ju inte saken sämre :)

2009-08-19 @ 00:00:27
URL: http://svennnis.blogg.se/
Postat av: Mary

och just de.. SPAR PÅ VATTNET, DUSCHA TILLSAMMANS! :)

2009-08-19 @ 00:02:51
Postat av: Felicia

Jag bor i Linköping!! :D

Hoppas du har det bra!:)

2009-09-15 @ 22:40:26
URL: http://http:/www.fillifjompan.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0