December Fourth.

Jag har haft en helt underbar vecka tillsammans med min underbara Jessica som i onsdags åkte hem. Så mycket har hunnits med under de dagarna och jag har njutit av varenda minut av hennes sällskap, vi har så galet kul ihop. Nattdopp, kanske lite för mycket shopping, stranddagar, kvällspromenader i timmar, middagar, svensk mat och svenskt prat. Från början hade vi så kul åt att vi hela tiden av misstag pratade engelska med varandra, eller helt enkelt blandade meningar av bägge språken. Engelskan ligger så mycket närmare nu ju. Därefter blev det svenska eller engelska, båda känns så naturliga nu!

I måndags tog jag ledigt från skolan för att spendera dagen på stranden, så vi packade strandväskan och begav oss till Stuart beach. Vi fixade en bräda och var heltaggade på att slänga oss ut i vattnet när Tara, tjejen på surfshopen ville göra oss uppmärksamma på att det har varit otroligt mycket haj i vattnet den senaste veckan. Jag såg Jessicas min och jag tror att hon precis som jag hörde filmmusiken från Jaws trappas upp långsamt i huvudet. Hon avslutade med "jag vill inte skrämma er, men en fot tas så lätt för att vara baitfish". Hehe nej mam, tack vi är inte alls rädda! Vi fick hur som helst en kanondag! ;)

I tisdagskväll åkte vi med Misch till Starbucks och satt ute och pratade i flera timmar. Sedan åkte vi hem och myste ner oss med en stor filt ute och åt lussekatter som vi bakade kvällen innan, framför julkalendern på svtplus. Hur mysigt som helst! Det är verkligen en härlig känsla att göra något som påminner en om hemifrån, det räcker med så lite. I onsdagskväll var jag, Misch, Kori & Kelsey på bio och såg Blind Side. SE DEN! Älskar att gå på amerikansk bio, är en biomänniska överhuvudtaget men just amerikansk är den bästa. Det kostar bara $8,5= 60 SEK, fottöljerna är bakåtfällbara, the previews är så mycket bättre. Ser verkligen fram emot at minstonde fyra speciella filmer: Valentines day, Dear John, The last song & Invictus.

Och igår hade Debbie & jag myskväll då Dan har jobbat i California den senaste veckan. Vi åt thaimat från min favrestaurang och såg Four Christmas, ser hur mycket julfilmer som helst. Ni vet all den julpyntning på husen man ser på amerikanska filmer? Ja, inte är det ficton inte! Här kör vi med "MORE IS BETTER", vi har klätt våra palmer med julbelysning och det finns inget mysigare än att ta en kvällspromenad och se alla husen stråla. Sedan springer jag omkring i min röd-rosa-rutiga pyjamas och sjunger på julsånger, för det spelas verkligen överallt!

Jag har nu börjat sporta i skolan ordentligt. Jag ingår i Track-& fieldlaget där jag tävla i löpning kortdistans och möjligen långdistans. GO SWEDEN! Detta innebär en försäsongsträning i 2,5 månad innan vi sätter igång, från och med på måndag. Och dessutom har jag börjat i weightlifting-teamet, där de flesta volleyboll-tjejer håller igång på vinterhalvåret för att få igång muskulaturen. Detta innebär att jag tränar kl 3-4 gym ochdärefter  4-5 löpning, måndag-torsdag. GO TIGERS! Ni kanske kan dra slutsatsen själva att träningsvärken har varit min ständiga kompanjon denna vecka?! Känns helt underbart skönt i alla fall! Sporterna skiljer sig på två sätt stort ifrån Sverige. För det första är lagandan hur stark som helst och för det andra så är kraven stora. Vill du komma någonstans måste du prestera! Egentligen får inte utbytesstudenter tävla, men efter att ha varit uppe på the Athletic Office och tjatat ett antal gånger så ska vi påbörja pappersprocessen nästa vecka - så om 2,5 månader när T&F drar igång får jag ingå i truppen och vara med på meets. I am so excited!

Ikväll är första lediga kvällen på jag vet inte hur länge, jag har städat mitt bombnedslag till rum som vi ska måla om och fixa i veckan, svarat på en hög med underbara mail och gjort saker som jag har skjutit upp de senaste veckorna. Jag kan verkligen inte förstå hur tiden kan gå så fort!

Nu ska jag göra mig en stor kopp varm choklad och krypa ner i soffan framför O.C. Imorgon bär det av till varje utlandssvensk dröm! Och på kvällen är det football-party hos Kori. Pumped for a great weekend! ♥

Tusen pussar & kramar!


Kommentarer
Postat av: Michael Malmborg

The US – with opportunities for all! Go for it!



Love you!

2009-12-05 @ 15:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0