December in my paradise.

Och så återstår det bara en ynka dag kvar av min första termin här borta i Staterna, galet vad fort tiden ska gå! Hur som helst så känns det att man har kommit in i Florida-livet ordentligt, dels för att man känner igen de flesta på skolan nu och dels för att dagarna direkt fylls upp med roliga påhitt åt både höger och vänster! Vintern är här och för er mina kära nordbor innebär det en vit mark & dunjacka och för mig betyder det myggbett & bikini. Visserligen ska temperaturen "bara" ligga runt tjugo-grader-sträcket men solen har värmt med sina 25-30°C varje dag -underbart! Detta betyder inte att jag blir besparad den mysiga vita julen, oh nej, på torsdagmorgon flyr vi upstate till Pennsylvania, Pittsburg, där Dan har sin stora familj. Ska bli jättespännande då vi kommer bila igenom en mängd olika stater!

I lördags kom Jacquelyn, Michelle & Kori hem till mig på luciamiddag, jag lagade kyckling med klyftpotatis och daimcake -supertrevlig natt med otroligt mycket skratt och prat om allt mellan himmel och jord! I söndags åkte jag hem till Konrad, Ingrid, Kaysa & Freya i Jupiter på lucialunch -grillad oxfilé med ungsbakad potatis & tsatsiki ute i solen, mums så gott!

Och idag stod chirstmasshopping med Kris på schemat, en jacka inför Pennsylvania samt New York i januari & mars åkte med hem. Vet dock inte hur jag ska lyckats värma min kropp med min somriga garderob, men om det är något jag är bra på så är det shopping! Och så paket till mina kära amerikanare Kori, Nikki, Jac & Misch, hade gärna berättat vad men jag är medveten om att en kontinuerlig google-translation-process föresigår över detta område ;) Är väldigt nöjd med inköpen i alla fall! Endast Hunter återstår här hemma, familjeshoppingen ska ske däruppe. Älskar julklappshandling, bland det mysigaste som finns! :)

Nu har jag gjort min egen granola (müsliblandning) för resans frukostar (är inte så himlans förtjust i de amerikanska hotellfrukostarna), sitter nyduschad with ett hår som doftar underbart & ska alldelles strax höja fläkten och krypa ner under täcket, imorgon väntar sista track-träningen för i år och så CHRSITMASPARTY! ÄR HELTAGGAD!

P&K


Ingrid, Freya, Konrad & Kaysa, mina svensk-amerikanska sysslingar.

Pepparkaksbak!

Riktigt julväder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0