What's meant to be, will be...

Jag antar att jag nu måste ha starkare tillit än jag någonsin haft på min tro att allt händer av en anledning. För en vecka sedan var den perfekta familjen fixad, men rätt vad det är vänder allt sig upp och ner. Den svenska organisationen liksom den amerikanska var överförtjusta i hur jag lyckats hitta familjen M. Dessvärre hade min kontaktperson klantat till sig något extremt. I FYRA MÅNADER har jag redan haft en placering, anledningen till att jag inte har haft någon vetskap om det är för att det är TVÅ familjer som båda vill ha mig som utbytesstudent och båda vägrar att ge sig... Well, O'boy! Så efter tusen samtal till huvudkontoret i NY samt Florida och den familj som jag såg mitt kommande år med så ska jag nu placeras i Oregon... Om bara de två familjerna kan enas... Det blir aldrig som man tänkt sig. Men jag ska ha mitt livs bästa år, och det blir vad man gör det till! Jag har skapat mig ett kontaktnät av människor i underbara Florida som redan har börjat planera min collegetid där. Hehe. Så det måste finnas en mening med allt, annars hade jag aldrig lärt känna familjen M och mina underbara släktingar. Det är lite trist när man har lärt känna en så pass underbar familj och nu måste börja om. Men någonstans tror jag verkligen att det finns en viktig betydelse i det här, mitt äventyr är menat att det ska skrivas på en nordligare plats. Hade jag åkt till FL hade jag säkert blivit uppäten av en haj när jag låg på min surfingbräda... Nu ska jag ställa in mig på ett medelhavsklimat som Oregon har, hoppas på att inte komma alltför långt ifrån Cali och kusten (jag har inte gett upp mina surfdrömmar än!) och försöka ladda om. Och jag ställer även in mig på att åka på den planerade Hawaiiresan i februari. Detta medför även att jag kanske behöver åka om redan TVÅ VECKOR! Jag håller er uppdaterade...

Förövrigt har jag åter kommit hem till Nkpg, staden som solen verkar ha svikit totalt, från ett underbart Halmstad. Vecka 31 ska spenderas där i mina två bästa vänners närhet, längtar extremt! Jessica och jag har officiellt börjat justera vår USA-packning. Vi har varit och storhandlat: rosarutiga amerikanska pyjamasbyxor, decelitermått, underkläder i mängder (J är nu Sveriges största troskonsument! ;) ), scrapbooks som ska bli present till familjen, hörlurar till planet (planerar att köpa en ny iPod väl där) och en stor svensk flagga!

P&K

Kommentarer
Postat av: J.

Du är så jäkla bäst! Du är stark och fixar vilken utmaning som helst! Även höjder handskas du med bravur! Jag längtar tills vi sitter på arlanda med M&M's i handen! Vi två mot världen! Du&Jag.

2009-07-11 @ 18:48:19
URL: http://jessicajingblad.blogg.se/
Postat av: Elin Dahlskog

Psst! Louise om du under resans gång kommer till Santa Monica, måste du bara slänga dig på en surfingbräda på Venica Beach och skrika "I'm the Queen of the world". Love det! Love you so much. Du kommer säkert trivas jättebra i Oregon. Jag är inte ett dugg förvånad över att både familjerna ville ha dig hos dem. Du är så himla underbar, kram.

2009-07-17 @ 21:48:35
URL: http://www.nogg.se/stmonica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0