Jag är så himla bra!

Idag damp betygsdokumentet ner i brevlådan. Det blev den symboliska mållinjen för mina gymnasieår, efter alla timmar i datacirkeln och filosofiboken, alla åtta-till-fem-dagar, allt slit med spanskaglosorna, alla krav, alla diskussioner med Jessa, alla ihopbitningar. Jag klarade det!  För sju månader sedan satt vi uppe på bryggan och diskuterade tre extraämnen utan vidare förväntningar, resterande runt bordet var överens om att tvåan skulle vara tuff nog utan 150 poäng extra. Närsomhelst pressen blev för stor skulle vi avbryta. 
 
Samtidigt jobbades det varje helg och lov (fyra helger ledigt) under hela året. Jag satte upp mitt mål och fixade mina pengar! Nu vilar dubbelt så mycket pengar som rekomenderas under 10 månader på mitt konto, vilket kommer blir ganska lagom när det gäller till mig. YES!

Jag är så stolt över mig själv, stolt över att jag inte tappade fokus, påverkades eller gav upp. Bara bet ihop och nådde mina mål. Både till min för- och nackdel är jag en person som aldrig nöjer mig. Jag försöker hela tiden prestera lite mer, lite bättre. Jag tror på min förmåga. Jag klarade det och nu håller jag medaljen i mina händer.

För tio månader sedan klev jag & Niclas in genom kunskapsportarna med ett år framför oss, äntligen tvåor! Så mycket har hänt under detta år, människor har kommit hem, åkt , gamla har "hittats" och nya har passerat in. Nya platser har bestigits. Händelser har influerat min historia och påverkat mitt liv. Blandingen är oslagbar och då jag är en hopplös "allt-har-en-mening"-människa så tror jag att detta kommer vara det vinnande konceptet, på ett eller annat sätt.

Det finns aldrig för mycket så länge man mår bra, men i detta läge skulle jag kunna fylla hela inlägget med händelser, stora som små. Här är ett urval av höjdpunkterna av de senaste tio månaderna.

Sandhamn/Strängnäs i Augusti med I & K
Mallorca i September med Sofie
Three doors down i November med S, L & N
En väldigt mysig December
Tidernas nyårsafton hos Viktor
Världens bästa Valentines Day med Jessica
Thailand i April
Beyoncé i Maj H, H & S.
Bruce Springsteen i Juni
Födelsedagen ♥

Sammanfattningsvis har dessa månader varit bland de bästa och ändå, är detta bara slutet av början - om ens det! Jag klarade det, fy fasan vad jag är bra!!!

Nu väntar 10 månader i landet over there - sedan är jag tillbaka igen! Jag återkommer med alla detaljer kring plats, tidpunkter och kommunikation.

Nu ska jag inte dra mig längre, utan ringa det efterlängtade samtalet! Wish me luck!

 

För vad skulle jag ha gjort utan alla underbara människor i min omgivning?!

P&K
Hon som är så himla bra

Kommentarer
Postat av: Fanny!

Du bör vara stolt över dig själv Louise, och vi måste ses snart :)

2009-06-29 @ 18:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0