Ett inlägg fullproppad av Amerika.

Äntligen kan dagarna börja räknas ner. Resan hittills började med att jag förra året bokade en resa till Long Beach, Kali, för att under hela julimånad bo på det lokala surfcampet. Surfa och lära mig de teoretiska delarna 6 timmar om dagen i 31 dagar. Tyvärr var vi endast tre personer från Sverige som bokat och EF bestämde att ta borde den extremt stora skaran från Landet Lagom. Istället blev det ett utbytesår som planerades, Kali likaså. Pratglad som jag är träffade jag en tjej i skolan som tyckte det lät intressant, och vips så planerade hon också att bli utbytesstudent i landet over there. Tjejen är Jessica och idag är hon min bästa vän. Under året visade det sig att en hel del saker skulle förändras, det var inte lika lätt att end up in Cali som vi först varit inställda på. Jessa hade tur och fick familj en timma utanför NYC. Jag skulle starkt räkna med att komma i en "stad" på tusen människor, en by inne i landet. Bilden av mig själv surfandes på Västkustens gyllende vågor var längre bort än någonsin. Jag tycker Norrköping är litet och kände frustrationen stiga i hela kroppen, men motiverade mig själv att allt är en utmaning. Hela mitt liv har jag trotsigt stått fast vid tron att allt har en mening, det måste det ha och allt blir vad man gör det till. I maj hade fortfarande ingen familj dykt upp då detta år har varit organisations tuffaste när det kommer till att hitta familjer, den ekonomiska krisen försvårade allt. Då slog det mig att kanske var meningen så enkel att jag själv skulle, chansen att själva fixa något.

Jag hörde av mig till två sysslingar från olika sidor som med familjer är bosatta i Florida. En utav dem var hemma i Sverige och samma vecka träffade jag henne för första gången. Hon, hennes mamma och dotter är helt underbara och har kommit att bli nära familjen. Hon har pratat med grannar och vänner. Min andra syssling, K, bor i West Palm Beach, Florida, och honom har jag under två månader haft kontakt med via telefonen. Om två veckor kommer han hem med sin amerikanska familj och jag ska äntligen få träffa dem. Dessutom har jag haft kontakt med de väldigt trevliga människorna på Tampa Bay Swedish Club. Och nu kommer den efterlängtade nyheten, bambambambambambambam (trumvirrvel) JAG HAR FÅTT FAMILJ! Det blir vad man gör det till, och jag lyckades påverka det! Så, den 11:e augusti åker jag tillsammans med Jessica till NY för att spendera tre dagar i världens huvudstad. Sedan flyger jag vidare till ingenstans mindre än.... FLORIDA. Mina värdföräldrar heter Dan och Debbie (som One Tree Hill hehe!) och min värdsyster heter Kristen och går andra året på college. Vi bor i ett hus med labradoren Emma och katten Bugs i staden Stuart, en del av öbandet i West Palm Beach. Ca 5 mil från Palm Beach och en timma från Miami(!!!). Då temperaturen som kallast är i genomsnitt 22°c har vi pool, har jag glömt något nu? Ja just det, vi bor vid stranden, på bilden här nedanför. :) Mmmmmm-mmmm.

Jag kommer gå på Martin County High Scool, ett High School med 1500 elever - HOME OF THE TIGERS! Min värdmamma har ett eget företag där hon jobbar som personlig tränare och aerobicsledare, yeayyeay! Och min värdpappa är min sysslings chef, på ett företag som utvinner energi genom vindkraftverk, han jobbar mycket i Spanien. De reser mycket och tycker om att träna, vilket känns som en lättnad då maten är en stor skillnad.

Så nu får ni inte missa mina inlägg, följ hela min resa på bloggen genom snedsteg och framgång!


P&K
the American-to-be girl


Kommentarer
Postat av: Deniesé

Åh gu va kul Louise! Grattis! :D

Så himla roligt!! :D

2009-07-01 @ 08:03:52
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Åh jag blir så himlans glad för din skull hjärtat mitt :) <3

2009-07-01 @ 14:44:28
Postat av: Angelica

Så jävla kul Lolita :D Så glad för din skull! <3

2009-07-05 @ 09:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0