Ticket to the future.

Inga mer prov, inga mer redovisningar, inga mer föreläsningar. Många "sista" saker, vilket jag inte tycker om. Förvisso kan det fortfarande bli så att jag tar studenten med 92:orna, men efter nästa vecka är det på något sätt här det börjar. Det stora äventyret, livet, valen. Vart vill jag stå om tio år? Vilka vill jag stå där med? Vad har jag lyckats åstakomma? Det jag vet är att jag aldrig, på något sätt och vis ska bli som någon av de alla människor som tycker illa om sitt jobb men som aldrig gör någonting åt det. Jag ska jobba med något som motiverar och inspirerar mig, då är jag inte ett dugg orolig för att pengarna kommer rulla in. 
 
Jag skulle aldrig kunna stoppas i samma kategori som Monica Geller, jag har mer bestämt mig för att ta allt som det kommer, samtidigt som jag vill statuera upp vissa visioner. Nu ljög jag kanske lite, jag har massor av mål och drömmar. Men jag har inte suttit och skräddarsytt min framtid i minsta detallj, jag har bara målat ut vart jag hoppas sömmen ska gå. Därefter ska jag låta slumpen, ödet och tillfälligheterna låta mig sy tröjan efter det mått som känns bäst. Jag kommer liksom hitta min design på vägen. Jag skulle kunna föreställa mig att jag tar ett par år efter USA till att göra allt: ta surfjobbet jag fick i Karibien, extraknäcka som dykledare i Thailand, valla får med lasso i Australien, plocka vindruvor i Frankrike, hoppa bungyjump på Nya Zeeland, springa upp för Eifeltornets trappor eller möjligtvis tävla om vem som kommer först upp - den som vinner bjuder den andre på glass i Italien. Därimellan kommer jag prova på allt mellan himmel och jord, jag kommer att jaga äventyr ett efter ett. Någon gång ska jag bara ta mitt pass och sätta fingret på en jordglob, därefter köpa en biljett och sticka. (Alla vet att man får tre chanser på sig, hur kul är det att sätta fingret på Nordpoolen, huh? Nej, fingertoppskänsla & tre chanser ska det vara!)  Förhoppningsvis hittar jag någon som är lika galen som jag i att resa, prova på saker/sporter och riktigt leva ut. Mm, det ska jag hitta!

Och när jag är klar med mitt "prova-på-allt-som-finns" ska jag plugga. Jag är bra på att plugga, jag må vara tidsoptimist, men när jag har ett mål - då jäklar! Här kan det finnas ett annat alternativ, när jag är inne i mitt "pröva-på-allt-som-finns" ska jag naturligtvis bygga mig en stor kontaktkrets. Någonstans måste man börja, antingen med en klatchig utbildning, jag tror på "kunskap är makt" eller en blandning av "erfarenheter och kontaker" som biljett till karriärsstegen. Jag ska ta mig någonstans, bara jag vill och fokuserar så kommer jag göra det också. Därefter ska jag använda mig av min egenskap att driva och inspirera! Jag skulle kunna tänka mig att bli något inom juridik eller författare eller "något-som-slumpen-för-mig-in-på". Starta eget företag, inom någon lovande bransch - och sedan självklart se till att bli bäst på det jag gör! Förhoppningsvis har jag fortfarande kvar han som är "lika galen som jag" vid min sida, föroppningsvis har han också en massa mål och drömmar samtidigt som han också äger en stark drivkraft. Sedan ska jag ha en massa barn (läs massa som ett par), förhoppsningsvis är de lika kära i thaimat de med (annars finns risk för att jag blir nedröstad),  tycka om att sporta och resa. För här ska vi inte ha några wow-nördar som sitter och lanar nätterna i ända. Oh nej!

Men nu ska jag hoppa i säng och drömma vidare. EN DAG KVAR, FRIDAY I'M INLOVE!!!
P&K




Kommentarer
Postat av: JeyKey

Nu ska vi inte bli så dömande här :P vilket datum åker du till USA då?

2009-06-10 @ 11:57:22
Postat av: Julia

Är likadan som dig, älskar att resa och äventyra. :D

ska själv till USA i augusti ett år :D

kraam

2010-03-01 @ 14:21:41
URL: http://hotchocolatewithcream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0