Sunday November 8, Florida's Eastcoast

I fredags morse började vi dagen med pep-rally, vilket innebär att vi alla går ifrån våra klasser och samlas i the Gym. Alla klasser var for sig, det är en speciell känsla att kliva upp på "seniorläktaren" och känna skolbandets trumrytm få marken under att vibrera. Sedan börjar Eye of a tiger spelas och stämningen lockar fram glädje ända ut i fingertopparna, på alla - redneck som sportjerk. Skolbandet (100 pers) kör på med vår skolas pep-låt och alla gör Tigerdansen och sjunger med. Maskottarna springer runt, cheerleadingteamet kastar upp varandra i luften och bygger pyramider, alla målar sig gula och blå... Hur ska jag förklara den magiska stämningen? DETTA ÄR HIGHSCHOOL, YOU JUST GOTTA LOVE IT! Misch, Kori & jag åkte sedan och åt breakfast... pancake med chocholate chip, goodie!

Igår morse kom Konrad, Freja & Kajsa, min syssling och hans två döttrar, och hämtade upp mig. Vi åkte igenom Jupiter Island och tittade på bl.a. Tiger's och Ralph Laurens hus, skulle kunna tänka mig att ha ett fint litet vinterhus där haha! Det får nog bli ett av mina mål, jag ska bli en av alla "snowbirds" som nu fyller vår underbara kust under vinterhalvåret. Vi åkte hem till deras supermysiga hus i Tequesta - Jupiter och plockade upp brädorna, åkte till en italiensk delistore och inhandlade superfräscha paninis och fruktsallader, vartefter det bar av till Jupiter & Juno Beach. Då vi har en tropiskt storm påväg i vår riktning så har badmänniskorna dragits sig ifrån stranden och surfarna intagit de blöta vågor. Konrad kitesurfade och jag surfade medans Freja & Kajsa byggde sandslott. Min plan var att faktiskt ta lite kort under dagen men efter ca tio minuter på stranden så gick min älskade kamera sönder då den fick en flygande surfingbräda på sig... Hm, så nu får vi se om det blir en extra rolig kostnad att lägga pengarna på en ny eller om den faktiskt går att laga. Imorgon har jag varit här i nittio dagar, fråga mig inte vart alla nummer och datum kommer ifrån -det bara sitter i mitt huvud omedvetet.

Nu ska vi ta och gå igenom lite småsaker som göra detta stora land så bra: Drivkraften (har kommit i underfund med att tävlinginställningen kommer ifrån uppfostran: vi tävlar i skolan -hela tiden, ALLT är en tävling!), biofotöljerna är underbart sköna och bakåtfällbara, de flesta är väldigt artiga, många är serviceinriktade, det är billigare, folk är inte rädda för att diskutera, alla glassorter, möjligheterna, International House of Pancakes. Helt osammanhängande fick ni en liten inblick i små fina saker som jag har hittat härborta, Louise reserapport fortsätter...  

Nu ska jag göra en STOR fruktsallad och falla in i en bra bok.
LOVE


Surf'n the U.S.A

Konrad is preparing for the second round of kiting.

Me & Freja are taking a break from surfing & sandcastle-building.


Kommentarer
Postat av: Thea

gu vilka härliga bilder! :)

2009-11-10 @ 01:03:20
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: Becca

Hej Tjejan :) Gud vad länge sen! HAr alltid undrat om du fort skriver blogg. Sen pratade marica nyss om dig då passade jag på och fråga :) åh vad kul. älskade ju din förra blogg! Så nu ska jag börja klicka mig in här, och läsa om dig och ditt äventyr :) har du det bra? Läser du min fortfarande? Ta hand om dig! Pusspuss

2009-11-24 @ 10:59:26
URL: http://metrobloggen.se/rebfre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0