Louise & Jessica can never be seriösa.

Jag trodde att julrean var det mest stressfyllda, energiutplånande och djuriskt kommerciella kaos man kunde utsätta sig för. Jag är inte bättre än att jag kan erkänna att jag hade fel. Jag har nu upplevt den Amerikanska traditionen Black Friday. Med väskremmen placerad i perfekt vinkel över axeln vari allt låg i utarbetad precision: kreditkorten på sina platser, mobilen i yttersta facket, banan och äpple som effektiva energikällor eller möjligen fina kastobjekt på människor som verkar finna intresse i samma produkter som en själv. Det sistanämnda är dock inte en rekommenderad lösning. Black Friday är fredagen efter Thanksgiving då man officellt förklarar juletidens ankomst och affärerna sänker priserna för att locka kunderna till att börja julhandla. Nog lockades det kunder allt. Klockan 3.30 am bokstavligt talat drog jag upp min sömntuta till bästa vän, slängde på oss kläder och lagade havregrynsgröt (alla vet att det är bästa grunden till en lyckad shoppingdag!) sedan bar det av till Gardens Mall i Palm Beach Down Town med Lacey, Kristen & Debbie. KAOS och vi shoppade tills vi droppade.

Jag fick med mig hem två mysiga vinterkoftor till mina NYC-resor, två tishor, en himmelsk julpyjamas från Victoria's Secret, två klänningar, en plånka och ett par halva vantar, sådana som saknar fingrar (jag kallar dem "shoppingvantar" då man slipper ta av sig dem för att känna på sakerna man ska köpa. Passar väl kalas till NYC? Ibland känner jag mig själv som en liten verbal uppfinnare, jag skulle kunna skriva en hel ordbok med mina orduppfinningar!) Samt inte mindre än... dumdumdumdum... en kamera!

Idag började vi dagen med ett träningspass och en tvåtimmars promenad för att köpa frukt. 8 bananer & 8 äpplen för $2,50 = dryga 17,50 kronor. ÅH JAG ÄLSKAR USA! Och jag kan inte undvika att ställa frågorna 1. Hur ska jag kunna återanpassa mig till det nordiska klimatet? 2. Kommer det någonsin att känna sig lönt att lägga dubbelt så mycket pengar på ett par härliga Nike-skor igen? Nej, jag ska nog ändå ta och överväga starkt att flytta hit i åtminstonde en vintermånad per år, eller möjligen till Australien. Förra veckan hade vi värmerekord för novembermånad och de senaste dagarna har kyliga vindar på ynka 20 grader dragit in över östkusten. Så var och varannan kväll har vi efter kvällsdoppen hoppat i varma kläder, krupit upp i gosiga filtar med en kopp varm choklad i handen framför brasan och sett på en julig film. Supermysigt! Idag köpte vi även en stor amerikansk julgran och det har julpyntats i en härlig takt tillsammans med julmusiken som bokstavligen talat spelas överallt. Visst är det en viss konstig känsla att gå klädd i bikini och känna julgransdoften, men lika härligt känns det att julen faktiskt närmar sig i ryslig fart!

Ikväll åt vi en trevlig middag på Sachi Sushi, vårt favorit hak. Sedan åkte vi hem, gjorde oss en supergod fruktsallad och såg Elf. Julmysigt värre, imorgon är det första advent - herrejösses, här har vi planer på gång! Nu ska vi försöka hinna med att visa alla nyfikna amerikanare hur man firar en svensk jul!

Tack för alla mysiga mail och brev, det värmer så gott & jag svarar så fort jag får tid! ♥

Tänker på er mina hjärtevänner!
Stor puss
Lojsan






GLÄDJE!


Kommentarer
Postat av: Sara

Titta vad jag hitat för något, en borttappad Louise. Hur har du det på andra sidan havet? Vad jag förstår har du det ganska bra där borta och vi här i sverig är inte ett dugg avis på dig ;) eller ganska så myckt. Kramar

2009-11-30 @ 02:17:01
URL: http://buckler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0