If you love life, show it!

Jaqueline & Michelle har idag påbörjat sin svensktalande karriär, jag är en utomordenlig lärare som ligger dubbelvikt av skratt på golvet åt deras resultat. :) 

Min femte skolvecka har nu gått och varje dag lär jag känna någon ny! Det är så kul att människor vågar komma fram och vara nyfikna. Men samtidigt lite skumt att folk jag aldrig träffat vet mitt namn. En kille kom fram igår och sa: vill du datum mig? på svenska, han såg lite småstolt ut... Hehe, I guess 'date' can be two different kind of words and sometimes wordfinder can be confusing?! Rart i alla fall! Nästa vecka kommer bli heltokig med homecoming, spiritweek & pepp-rally, plus att Kori & jag tar oss en trip till en hennes storesyrra. Jag älskar detta tempo, precis lika mycket som jag älskar att göra ingenting efter en tokigt full vecka!

Mitt tvåmånaders streck börjar närma sig och jag njuter av varenda dag! Ibland får jag stanna upp och verkligen nypa mig själv, jag kan inte förstå att jag faktiskt är här. Det känns som om jag har varit här i hundra år samtidigt som om jag lämnade Sverige igår. Och innan ni vet ordet av är jag hemma igen, åtta månader kommer rinna iväg & jag känner på mig att det då kommer bli en sjuhelsike till bra sommar! Jag tänker på er, varje dag!

Nu ska jag packa ihop lite saker inför imorgon då det bär av till Key West över helgen! Mumselimumma! ♥
Just ja, jag har börjat drömma på engelska!

Love,
Louise

Nice view! För ett par veckor sedan.


Kommentarer
Postat av: bea

sv Heej! det är bra, med dig med hoppas jag! haha du tycker det?;)

2009-09-27 @ 21:04:55
URL: http://beatricer.devote.se
Postat av: Malin

Åh, vad kul!

Jag ska åka på 3:e Hawaiiresan (22 februari-1 mars). Skulle vara kul om du kunde då också ju!

Kram

2009-09-28 @ 04:04:02
URL: http://malingardeman.blogg.se/
Postat av: Malin

Förresten, jag har bytt namn på min blogg till www.usamalin.blogg.se, så du får gärna ändra i länken till min blogg så det blir rätt :)

2009-09-28 @ 04:37:54
URL: http://malingardeman.blogg.se/
Postat av: Malin

Blogg.se ville inte samarbeta med mig, så har nte bytt namn på min blogg. Ignorera bara min tidigare kommentar. Sorry :)

2009-09-28 @ 23:30:59
URL: http://malingardeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0