08.09.09

Idag klockan tolv satt alla high schools runtom i USA och såg på när Barack Obama höll sitt National Adress Study Speech. Jag tror att han är den tredje amerikanska presidenten genom historien som har hållit just ett sådant tal, många ansåg det nämnvärt - andra hade fått uppmaningar hemifrån att lämna klassrummet. I dryga femton minuter uppmanade han varje ung invidid att slåss för sin framtid, fokusera på vikten av sin utbildning och våga satsa på sina visioner. Gör du det inte för dig själv - gör det för ditt land! Han nämnde bland annat att alla är bra på något och att det är upp till var och en att upptäcka sin egenskap, utforska sina möjligheter och sedan se till att ta dem. Jag är mycket väl medveten om att han har flitiga talskrivare vid sin sida, men jag kan inte sluta fascineras över slagkraften i dessa tal.

Förövrigt så är jag nu inne på min femte vecka här i Staterna och Florida. Igår, Labor day, spenderade vi timmarna i The Gardens Mall, farligt ställe för plånboken, två bikinis, Gator-tisha (Floridas footballag och stolthet) och underkläder från Victoria's Secret och en hel hög saker från Zara följde med hem. Vi åt en jättegod lunch & körde kuststräckan Jupiter Island, Palm Beach, West Palm, Juno Beach & DuBois Beach. Jag älskar stränderna!

Tack så mycket för breven, jag uppskattar dem så! Ni får jättegärna skicka fotografier eller något som påminner om er, SÅ SÄTT IGÅNG OCH SKICKA! Och tack mormor, du gör mig så glad! ♥

Nu ska jag lägga mig och läsa Eclipse, ska köpa Love, Rosie (Där regnbågen slutar). Jag är en sådan person som inte orkar läsa om en bok mer än en gång, men denna bok får jag inte nog av!
 
Love,
Louise


Kommentarer
Postat av: Anna, Kamil, Martin

Jag är så glad för din skull hjärtat.Allt låter så underbart. Tänker på dig. Kram

2009-09-10 @ 09:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0