SPRINGBREAK

Ja, så försvann två veckor av så otroligt mycket härligheter i ett sådant galet fort tempo. Som med allt häröver i solen. Tiden springer! Och inga mindre än min underbara familj hittade hit och förgyllde med sin närvaro hundra gånger om! Det är tokigt vilken mäktig känsla det är att få träffa personer som man har varit utan i en längre tid. Så när jag såg alla familjemedlemmarna komma ut ur gaten på Orlandos flygplats efter åtta månaders frånvaro så var humöret på sin yttersta topp. Vilken glädje! Vi stod där och kramades om och om igen!

Vi spenderade de kommande två dagarna i staden med bland annat roliga besök på nöjesparkerna och shopping! På fredagen åkte vi till Gainsville uppe i Norra Florida för att äta lunch med min syrra Kristen. En riktig college-stad då University of Florida ligger där! Vi begav oss sedan ner south igen för att denna gång slå läger hos underbara syssling Ulricas familj i Sarasota! Där spenderade vi påsk (med svensk påskmat!!!) En vecka fylld med mycket strand, snorkling, sol, shopping, god mat & härliga kvällar! Hann bland annat med att titta på University, det ligger precis vid vattnet! På fredagen drog vi oss ner till Miami för att lite passande käka lunch på T.G.I. Friday and so on. På kvällen åkte vi upp till älskade West Palm, en av världens bästa platser, och jag visade mina familjer min favoritresturang Sachi Suchi (THAIMAT! Vad annars?) och denna gudomliga plats. Vi hade en supermysig helg med Debbie and Dan, och på lördagskvällen var vi bortbjudna på middag hos sysslings Konrads familj! Supertrevligt! På söndagen var jag, Alicia, Jacquelyn & hennes syrra Jillian på the Gardens Mall och bio, såg The Last Song! :) Självklart introducerade jag dem för amerikansk mat & GLASS! Jag  fyllde upp en resväska med kläder och skickade hem! Och igårmorse lämnade de paradiset efter två fantastiska veckor tillsammans! Och när jag kom hem till West Palm läg brev ifrån vänner och farföräldrar och påskpaket från kusinerna med svenskt påskgodis. Blir man glad? JA! :) 

Och ja, nu återstår bara sex skolveckor... Men många småäventyr kvarstår! Så om jag på något vis inte lyckas hålla kontakten lika bra så vet ni varför! Här njuts det av varenda dag! PUSS

PS. Värmen är här, och då inte härliga vintervarma Florida. Utan THE HEAT! LOVE IT!


At Ulrica's place in Sarasota


Mamma är bäst!


Fina Kaysa & jag!

Mästerkocken Konrad!

Julianna the Beach-girl!


Kommentarer
Postat av: Karin

Bor du i Florida?:) gud va härligt!!

2010-04-16 @ 14:23:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Michael Malmborg

Ja, Florida är verkligen en underbar plats. Fantastiska människor, ljuvligt väder och vacker miljö. Folket är också mycket gästvänliga, artiga och tillmötesgående, något som vi svenskar borde vara i större utsträckning. Ha en fortsatt underbar vistelse i paradiset och tack för allt. Love you, Micke

2010-04-18 @ 13:44:09
Postat av: Anonym

Hej jag är en tjej som älskar teater och själv vill åka som utbytesstudent i någon av sydstaterna. Jag undrar om man måste göra try out för alla aktiviteter och sporter, eller om man kan börja som helt nybörjare. Sen undrar jag också om det bara finns musikalföreställningar i skolan, eller om de också sätter upp teaterföreställningar utan sång, då jag inte gillar att sjunga inför publik :P

Tacksam för svar. Ha det super sista månaderna i US.

Kram

2010-04-18 @ 14:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0