Vår, Spring, Primavera

Herrejöses vad fort det går! Förrförra helgen spenderade jag till största delen hos min syssling Konrad och hans härliga familj! Och vi hade vi en underbar dag i vågorna! Sedan åkte vi hem och gjorde pasta, ja skapade en grymt god sort, men skaldjurssås. Mums! Jag hann även med att träffa Megan för bio, käk & fika på Tropical Smoothies.

I torsdags fyllde Debbie 50 år, vilket vi firade med att gå ut och käka på Mulighans! Därefter åkte vi hem och åt, i alla fall amerikas godaste, tårta! På fredagen stod fest hos Nicole som fyllde stort på schemat och på lördagen hämtade Hunter upp mig för käk med vännerna innan Grad Nite. Grad Nite är ett stort senior fenomén under sista high school tiden, i Florida. Alla sistaårselever åker till Orlando och där en av äventyrsparkerna, tex. Universal, Disney Worlds fyra parker, Hollywood Studios etc som är helt stängt för besökare. Så mellan klockan 21 till 04 sprang vårt gäng, Kori, Jacquelyn, Kelly, Elise, Lauren, Patrick, Shannon, Hunter, Derek, Jeff & Emily runt och mestadels låg dubbelvikta av skratt. Ca femtusen seniors från hela Florida var där samtidigt och humöret var minst sagt på topp. Under kvällen hann vi se band som All Time Low, Paramore & Keri Hilson. Grymt härlig natt! Och tydligen somnade jag på min supermankudde så fort vi satte oss på bussen runt fyra på morgonen och vaknade inte fråns det att vi stannade på skolan igen vid sju.

Min area koordinator, som jag har haft möte med varje månad ifrån min organisation var här för sista gången och utvärderade resan igenom dessa tio månader. Vilken konstig känsla. Och jag vet att det närmar sig för var dag. Stack ut på en lång promenad ikväll för att rensa huvudet på tankar. Och det är fortfarande overkligt när några av mina vänner försöker få mig att söka till college för att jag faktiskt åker hem snart eller när någon försöker planera in mina kommande veckor för att de är mina sista. Misstförstå mig inte för ni vet alla vilken betydelse ni har i mitt liv, men att lämna en plats man tagit för hemma och människor som har blivit en stor del av både ens liv och familj gör det svårt att inse. Jag älskar Florida & tycker så mycket om människorna jag har träffat, de allra flesta vet jag att kontakten kommer hållas tät med precis som att de kommer komma och hälsa på mig i Swea.

Nu är jag under en månad strecket av min kvarstående resa. Vilken konstig känsla, men samtidigt vad obeskrivligt underbart det ska få bli att träffa alla igen! Jag flyger den 24 May kl 12 lokaltid ifrån Palm Beach, via Philadelphia och Frankfurt, vidare till Arlanda kl 10.30 den 25:e. Att möta familjen på flygplatsen kommer bli en sådan galet mäktig känsla, att känna att jag faktiskt är hemma! :)

Och sedan vill jag igen tacka för alla oerhört fina brev och paket som jag fått i brevlådan, förra veckan låg det ett paket med svenskt godis (!) ifrån kusinerna Christoffer, Caroline & Clara! Och ett jättefint paket av bästa Johanna! Saknaden av svensk mat är enorm. Hehe. Jag skulle kunna göra upp en lång lista på godsaker som jag kommer njuta av när jag kommer hem!

Jag tycker att det är lite roligt att mina bloggbilder blir så mörka när solen här i Florida i verkligheten reflekterar i ett sådant bländande ljus. Nu ska jag kila, måste försöka vara lite pigg till imorgon då vi har kortdag och planen är att bara ligga vid poolen och läsa en bra bok, möjligtvis en god lunch med gänget. Och på kvällen ska jag & Kori på konsert i West Palm, för att se Weezer, ett band som bland annat var med i älskade OC.

Hoppas att ni alla däremma mår bra, tänker på er! Puss godnatt! ♥

PS. Det är omänskligt, helt underbart varmt!



So focused on the pasta making

Ingrid my amazing second cousin in-law!

Yummmm!


Some of us at senior grad nite in Orlando, 5 o'clock Sunday morning woho!


Kommentarer
Postat av: Catti

Åh, vad glad man blir av att läsa din blogg och se på hur underbart du har det! Supersöt är du med! :D Pusss Catti! :)

2010-05-01 @ 21:59:54
URL: http://actti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0