Tonight you're here with me.

Om bara ett par timmar är det februari och om ynga tio dagar har jag bott i Florida i ett halvår. Tiden går fort när man har roligt, det stämmer. Så otroligt mycket saker har hänt och händer, och ni som känner mig vet att jag fyller lätt upp mina dagar, samtidigt som jag är en weakie för myskvällar. Jag vet att jag inte bloggar så mycket som jag en gång lovade att jag skulle göra, men jag tar verkligen vara på varenda liten stund här i underbara USA. Så desto mer har jag att berätta och visa när jag kommer hem!

I fredags var jag med Hunter & grabbarna och såg på County ta hem districts semi-finalen i fotboll (läs soccer och inte football). När den amerikanska footballsäsongen var igång var alla ivriga att få printa in i mitt huvud hur regler, strategier och blåsningsbakgrunder ser ut. Men när det är fotboll, så som vi känner till den, hänger de inte alls med i varför man blåser av. Frågan "varför gjorde han så?" gav jag svar på ett antal gånger under kvällen! :) Igårkväll var jag, Misch & Kori i West Palm - staden jag föll pladask för vid första ögonkastet. Speciellt när mörkret lägger sig över de vackra byggnaderna och ljuset från palmbelysningen och de alla restaurangerna lyser upp all liv och rörelse. Vi åt på Cheesecake Factory, en underbart god restaurang, och gick sedan och såg When in Rome på bio. Helmysig kväll!

Jag är inne i en riktig Nicholas Sparks-period. Han som skrev The Notebook & A walk to remember. Hans böcker är, precis som de flesta böcker är i jämförelse med sin filmversion, hundra gånger bättre. Jag har bla läst Dear John & The Last Song, två underbara böcker som kommer på film nu i vår. Dear John har premiär redan nu nästa fredag här hos oss, medans den kommer i maj till er. Och jag har en känsla av att John & Savannah kommer bli ytterligare en utav filmhistoriens klassiska kärlekspar. Likaså kommer The Last Song ut om en månad. Yeay!

Nu har jag ätit svenska (viktigt att tillägga!) pannkakor med sylt & grädde. Och Grammygalan är på för fullt!
Love,
Louise


 


Kommentarer
Postat av: SOFIE

åh jag är så avundsjuk att vi får vänta såååå länge innan den kommer på bio här!!! :(

2010-02-01 @ 21:46:03
URL: http://wernerson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0