MIAMI, FLORIDA.

Rubriken är laddad med otroligt mycket glädje och ett par kinder som fortfarande är ömma av skratt. Jag sitter uppkrupen och lyssnar på The Empire State of Mind, som vi körde på högvarv på hotellrummet i New York. I lördags hämtade Konrads familj upp mig, vi stannade i Fort Lauderdale och åt på Cheesecake Factory vidare till Miami där vi sov hos Ingrids systers familj. Lördagen innehöll otroligt mycket skratt, en god middag och vid midnatt utgång i Miami Downtown. På söndagmorgonen lagade vi en stor frukost och jag fick en guidad tur igenom delar av staden och vi avslutade med en god thaimiddag innan superbowl (NEW ORLEANS VANN, WOHO!). Vilken toppenhelg! 

I lördags hade vi även minnesstund för den avlidna kitesurfaren som för exakt en vecka sedan dog av hajattacken på var strand. Över tusen personer hedrade honom på stranden och ett hundratal tog suringbrädorna och bildade en cirkel ute i vattnet. Det är helt galet att det hände, vi har haft hajattacker under vintern men ingen som dött. Så från och med nu, inget surfande morgon eller eftermiddag! Nu laddar alla inför Valentines day på söndag, Wallmarts dekorationshyllor är dubbelt så stora som de svenska julpyntshyllorna. Tycker jag är lite ironiskt. Tycker väldigt mycket om alla hjärtans dag! ♥

Och alla ni som funderar på att åka som utbytesstudent i höst, och i detta nu fortfarande sitter och velar, ÅK!- Det kommer bli ert bästa val någonsin!

Nu ska jag slänga på mig träningskläderna och möta Misch för la pilates!
P&K





One - My contribution, making the fruitsallad to the brekkie.
Two - Freya, cutie.
Three - American Breakfast.
Four - Wonderful people.
Five - Cuban café, Little Havanna
Six - Typical cuban food

Some pictures from my wonderful weekend!


Kommentarer
Postat av: Martin :)

Jay-Z ft. Alicia Keys - Empire State of Mind ..sjukt bra låt! =)

2010-02-14 @ 16:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0