I ♥ NY

Alla dessa välkända tröjor med budskapet om en förkärlek till världens huvudstad, nya york, de har alla en magisk förklaring. Det finns en anledning till att de kända gatonamnen cirkulerar i så många människors drömmar. Så många har fallit för staden, det gjorde även jag.

I fredags tog jag flyget från Palm Beach för att spendera en långhelg i New York, vi var sammanlagt fyrtiofem svenskar, norskar & danskar som alla samlandes i storstaden. Jag kan inte förneka att dessa tre nätter var tre utav de bästa någonsin. Från första stund jag steg in i hotellrummet med de trevliga människorna så föll personkemin på plats direkt och vi hade svårt att ens fånga ett par timmas sömn, alltförmånga saker fanns att prata om. Alla omtalade platser besöktes, sevärdigheter sågs och shopping avklarades! Ohälsosamt tidigt slängde vi i oss frukost på lördagmorgonen och satte oss på bussen för att upptäcka Manhattans alla hörn och ytor. Bleeker Street, Green Village, China Town, Little Italy, Central Park, Rockefeller Center och Midtown Manhattan. Kvällen spenderades med god mat och trevligt sällskap inpå sena nattetimmarna. Söndagsmorningen påbörjade vi med gym och beställa-god-hotellfrukost-&-skratta-oss-hesa-mys för att sedan hoppa på bussen ännu en gång. Ground Zero, Brookelyn, Staten Island & SoHo var några av platserna som vi satte fötterna på. Därefter strosade vi omkring på SoHo's alla gator och gjorde plånboken lättare. Vi hittade en italiensk liten restaurang med världens godaste lax där vi åt lunch. Och när mörkret föll över världens häftigaste stad och the Empire State Buildning lyste upp över oss så tog vi oss tillbaka till hotellet och avslutade dagen med god middag och trevligt sällskap. Och klockan sju på måndagkvällen landade mitt plan i West Palm och ännu en gång kunde jag konstatera hur underbart det är att kalla Florida för mitt hem. New York-weekenden var helt fantastisk! ♥

Och när jag kom hem låg ett paket på min säng från världens tre godaste kusiner Christoffer, Caroline & Clara som skickade godis, brev och kort från halvåret jag har varit borta. Tack så hemskt mycket, de sitter så fint på The Wall of Fame över min säng! :)

Grattis på stora dagen!♥

Imorgon är mina finalexams, på måndag börjar mina nya klasser journalistik II, Engelska, Amerikansk historia & skiss & bild. WOHO! Nu ska jag sätta mig i sängen och svara på allas fina brev!
PUSS





Kommentarer
Postat av: S

ÅÅÅHHH UNDERBART!

scarfsen ;)<3

2010-01-21 @ 09:52:29
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: Anna

Du verkar vara en riktig härlig person Louise! Jag följer din blogg och inspireras! Du verkar ha det riktigt bra :D Kram

2010-02-06 @ 11:02:23
URL: http://annafilippa.blogg.selogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0