New York

Alldelles för mycket händer, hela tiden, och det är inte det att jag inte vill uppdatera, det är bara det att jag ska kunna sträcka ut tiden att faktiskt få till lite moments att ösa in alla underbara saker som dessa dagar ger! Men som sagt, ni får små hundradels uppdateringar lite då och då!

För två veckor sedan begav vi oss i Journalistik-klassen till Äpplet från Onsdag till Lördagnatt. Nikki & jag intog Misch säng natten till onsdagen och ohälsosamt tidigt begav vi oss iväg till JFK via Palm Beach International tillsammans med resten av gänget. Sight-seeing, Mamma Mia på Broadway, China Town, Fifth Avenue, SATC Library där Carrie ska gifta sig med Mr. Big, Itaiensk mat, Garment District Tour (En "bakom-kulisserna" på NYC kändaste designers, så häftigt!) Asiatisk mat, shopping, goda drinkar i solen, lite mer shopping - för att bara nämna en liten del. Vårt hotell låg hur centralt som helst på Time Square. På lördagen sprang jag iväg tidigt för att möta underbara Sarah för brunch, hur mysigt som helst! Sedan mötte vi upp hennes vän Josephine och så ... damdamdamdam... Jessica! Dagen var underbar och jag önskar att jag kunde få vara kvar i de timmarna med de kära vännerna ett antal veckor här över. Sarah träffade jag för första gången på min språkresa i England för sex (!) år sedan... Jag kommer så väl ihåg den dagen och sedan dess har hon varit en utav mina närmaste vänner. För tre år sedan så åkte hon till USA som utbytesstudent i trean och det blev den stora inspirationen till min resa! Hon blev kvar och det känns som om vi träffas i olika delar av världen, i olika delar av våra liv. Jag älskar vår vänskap! Att få träffa Jessica var en del utav våran dröm. Vårt utbytesår la ödesmässigt grunden till att våra liv skulle korsas, jag är överlyckig att ha hennes som min bästa vän, för det är precis vad hon är! Med en dubbelt så tung väska tog vi flyget tillbaka på sena lördagskvällen efter en hellyckad långweekend i New York City.

Staden och jag har en kärlekshistoria, behöver jag säga mer?! :)
Lojsan
  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa hallå du måste säga mera om din kärlekshistoria ;D

2010-04-26 @ 17:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0