Min lördagmorgon.

Jag började min morgon med att klockan 8.30 åka till Jupiter Island tillsammans med Kristen, Debbie, Kailey & Patty, där det lite gömt ligger en av de häftigaste restaurangerna jag någonsin sett. Atmosfären är härligt som tropisk regnskog, och väldigt många surfare befinner hit efter att ha fångat surf. Går man ner igenom restaurangen kommer man till en liten brygga och tikihus där kanoter och surfingbrädor uthyres, samt paddleyoga-sessions. Och det var precis så min lördagmorgon började, med paddleyoga. Det är en sort yoga som länge har funnits i Hawaii och börjar bli populärt i FL. Vi fick alla en lite större surfingbräda och en paddel, som vi satte oss på och började paddla. En instruktör tog oss med in bland mangroves träden, en slags havsväxt med rötter nere i havet och stora blad. Precis som i en film paddlade vi oss under dem och in i en lagun som heter Mango Theatre. Och därinne utövade vi yoga på surfingbrädorna, minst sagt en utmaning! Åker ni någonsin till Jupiter så tipsar jag starkt att stanna och köpa en session, varav en timma kostar $ 30.

Det visade sig attt både den kvinliga och manliga instruktören hade på något sätt och vis rötter i Sverige. Vår yogaintruktör sa "hur mår du" och berättade att hon hade pluggat i Lund (hur liten är inte världen?) Och killen som tog oss in i lagunen berättade att hans mamma kommer ifrån Skåne. Hans kusiner kommer hit på somrarna ifrån Malmö och jobbar, de är i min ålder (än en gång, hur liten är inte världen?!). Så på skylten nedanför så ser ni att Malmö finns med i avståndsskylten! :)

Nu har jag ätit en tuna melt sandwich, en riktig Florida specialité, hehe! Och ska slänga av mig kläderna och hoppa i poolen där brädan väntar, solen lyser så härligt idag och jag ska bara ligga och flyta runt, möjligtvis läsa en bok!:)

Ha nu en underbar lördag underbara människor!

Kärlek






Kommentarer
Postat av: SOFIE

Det såg ut som där vi var? :)

2010-03-14 @ 13:52:19
URL: http://wernerson.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej! Jag har mailat dig på adressen [email protected] men har inte fått något svar och tänkte därför bara höra om det är din nuvarande mailadress eller om du har någon annan? :)

2010-03-14 @ 17:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0