Ny månad, igen...

Hej, när ni läser detta är det antagligen en kylig och "när-man-blåser-ute-så-blir-andedräckten-vit"-morgon. Och jag liggermed stor säkerhet och sover sött under mitt fina täcke. Dethär med att "jag skriver imorgon" är nog inte min starka sida, så när ni ser föregående mening på min blogg så får ni anta att det kommer inom en snar framtid. Jag insåg just att det var en månad sedan som jag skrev i min fysiska superfina dagbok (läs då dagbok som i "jag-lovar-att-jag-ska-skriva-minst-en-rad-per-dag-bok"), hur som helt så menar jag att dagarna är det fullfart på ändå -och tur är väl det!:) I helgen stod Jackies hus på schemat med härliga människor, vilket blev en otroligt trevlig kväll som alltid. Och på söndagen firades en god vän. Och även i den varma delen av USA så är måndagmornar de mest sega timmarna av veckan, men efter morgonlektionen av de långsamma hundra minuterna av English så blev det fart på även denna veckostart och efter ett underbart samtal hem så tog jag en cykeltur med musik i det fina vädret till gymmet som den europé jag är! Born in the USA får en helt annan betydelse i det stora landet i väst! :)

Ikväll käkade jag och Kori på Australienska Outback, en klar favorit, samtidigt som vi diskuterade sommarplaner. Jag ska erkänna att det känns så underbart härligt att få missa hela svenska vintern och komma hem till en svensk sommar! Jag fastnade idag i en av mina sommarmappar här på datorn och fick en rysning i hela kroppen när jag såg skärgården, och bilderna tog mig med till de underbara dagarna som förra sommaren gav, det är något magiskt med blandningen sommardagar och vänner, för att inte tala om svensk skärgård en solig dag i juli! Just nu saknar jag följande saker mycketmycketmycket: smörgåstårta, beanaisesås, vaniljefudge, mormors köttbullar, mormors plättar, mammas klyftpotatis, SPICY HOT Nr 14!!!!, kräftpaj, smakrika räkor, tacos, polarbröd med skinka o gurka, korvstroganoff med ris, rabarberpaj, Mickes köttfärssås & spagetthi, min underbara (världens bästa) familj, mina närmaste och goaste vännerna i världen... Jag har så himla mycket goda saker att se fram emot att det gör mig alldelles varm! ♥ 

Nej, nu ska jag allt ta och krypa ner under täcket med nya Cosmo och sedan drömma mig bort!
Ha en underbar tisdag (snart fredag) och jag saknar er!

PUSS & KRAM,
Louise


Kommentarer
Postat av: F-M

Even though the snow depth have a hit record we are having sun today!

Happy March bebe. <3

2010-03-02 @ 09:45:23
URL: http://mavoixcestmoi.blogspot.com/
Postat av: Julia

Vet inte om jag har frågat detta innan, men har en ny blogg nu så här kommer lite frågor :)

Åker du med explorius?

Hur lång tid tog det från det du skicka in alla papper och brevet tills du fick svar om placering?

kram

2010-03-02 @ 11:21:08
URL: http://hotchocolatewithcream.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sommaren kommer att bli perfekt <3 LOVEYOU

2010-03-02 @ 16:05:20
Postat av: Anonym

Du ska vet att de är jag som är mäster kock hemma nu!;)

puss älskar dig!<3

2010-03-02 @ 21:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0